Verzenden en Retourneren

Samenvatting: Gratis verzending vanaf €50. Wij leveren onze producten enkel binnen België. Gemiddelde tijd tussen bestelling en ontvangst: 3 tot 5 werkdagen. 14 Dagen retourrecht, op onze kosten.

Zo verloopt uw bestelling

1. Bestelling plaatsen en veilig online betalen

2. U ontvangt een bevestiging van uw bestelling

3. Uw bestelling wordt door onze leverancier ingepakt en verzonden.

4. U ontvangt uw bestelling bij u thuis na 3 tot maximaal 10 werkdagen.

Verwachte Levertijd

Bij Mancare.be streven we ernaar om uw bestelling zo snel mogelijk bij u te bezorgen. Onze indicatieve levertijd bedraagt 3 tot 5 werkdagen. Houd er rekening mee dat dit een geschatte levertijd is en dat deze kan variëren door onvoorziene omstandigheden, zoals vertragingen bij de bezorgdienst, voorraadbeschikbaarheid of externe factoren zoals weersomstandigheden.

Maximale Levertijd van 10 Werkdagen

Hoewel wij ons uiterste best doen om binnen de indicatieve levertijd te leveren, garanderen wij dat uw bestelling binnen een maximale termijn van 10 werkdagen bij u wordt afgeleverd. 

Vertragingen en Uw Rechten

Indien wij er niet in slagen om binnen de maximale levertijd van 10 werkdagen te leveren, heeft u het recht om de overeenkomst te ontbinden. In dat geval zullen wij alle van u ontvangen betalingen, inclusief eventuele leveringskosten, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst terugbetalen.

Communicatie bij Vertraging

Mocht er zich een vertraging voordoen die de maximale levertijd overschrijdt, dan zullen wij u hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte stellen. U kunt er dan voor kiezen om akkoord te gaan met een nieuwe leveringsdatum of om de overeenkomst kosteloos te annuleren.

Retourbeleid

Consumenten hebben het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Uitoefening van het Herroepingsrecht

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument ons via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van de beslissing de overeenkomst te herroepen. Dit kan via een schriftelijke verklaring per post of e-mail naar sales@mancare.be of via het contactformulier op onze website. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Modelformulier voor Herroeping

Wij stellen een modelformulier voor herroeping ter beschikking dat de consument kan gebruiken. Dit formulier is te vinden via de volgende link: Modelformulier voor Herroeping.

Gevolgen van de Herroeping

Als de consument de overeenkomst herroept, ontvangt hij/zij alle betalingen die tot op dat moment zijn gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten als gevolg van de keuze voor een andere leveringswijze dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering), onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen de consument terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij uitdrukkelijk anderszins is overeengekomen; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Kosten van Retourzending

Wij dragen de kosten van de retourzending. Na uw retouraanvraag ontvangt u van ons een retourlabel dat u eenvoudig op het pakket kunt plakken.

Uitzonderingen op het Herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op:

  • Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
  • Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
  • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken.

Aansprakelijkheid voor Waardevermindering

De consument is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.

Procedure voor Terugbetaling

Wij zullen de terugbetaling uitvoeren nadat wij de geretourneerde goederen hebben ontvangen of nadat u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Originele Verpakking

Wij verzoeken u de goederen terug te sturen in de originele verpakking of in een verpakking die hier zo goed mogelijk op lijkt, samen met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk.

Klachtenprocedure

Als u een klacht heeft over onze producten of diensten, neem dan contact met ons op via:

  • E-mail: sales@mancare.be
  • Administratief & Retouradres

    ManCare
    Meersstraat 238
    1770 Liedekerke
    Belgium
    BTW: BE0799.222.095

    Telefoonnummer: +32456401941

Wij streven ernaar om klachten binnen 14 dagen na ontvangst te beantwoorden. Mocht er meer tijd nodig zijn, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

FAQs

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu?

Als u uw bestelling niet binnen de verwachte levertijd heeft ontvangen, neem dan alstublieft contact met ons op via sales@mancare.be. Wij helpen u graag verder om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen nadat ik deze heb geplaatst?

Helaas is het na het plaatsen van de bestelling niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen. Als u een aanpassing wilt doen, raden we u aan om een annulering of retour aan te vragen via sales@mancare.be.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

U kunt uw bestelling annuleren via het klantenpaneel op onze webshop. Log in op uw account, ga naar uw bestellingen en selecteer de bestelling die u wilt annuleren. Volg de instructies om de annulering te voltooien. Als u hulp nodig heeft, neem dan contact met ons op via sales@mancare.be.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u een e-mail met een trackingcode. Hiermee kunt u de voortgang van uw levering online volgen.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Als u geen orderbevestiging per e-mail heeft ontvangen, controleer dan uw spamfolder. Mocht de e-mail daar niet in staan, log dan in op uw klantenpaneel om uw bestelgegevens te bekijken of neem contact met ons op via sales@mancare.be.

It's content strategy gone awry right from the start. Forswearing the use of Lorem Ipsum wouldn't have helped, won't help now. It's like saying you're a bad designer, use less bold text, don't use italics in every other paragraph. True enough, but that's not all that it takes to get things back on track.

Hulp nodig?

  • Messenger
  • Contactformulier
  • Email: sales@mancare.be

Volg Ons